مهمترین جاذبه های گردشگری قطر 2022

مهمتررین جاذبه های گردشگری قطر ۲۰۲۲

جاذبه های گردشگری قطر – کشور قطر به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ و یکی از کشور های جنوب غربی آسیا و با وجود داشتن دیدنی های بسیار اما تقریبا اغلب ابعاد گردشگری آن ناشناخته مانده است. این کشور کمتر شناخته‌ شده گردشگری در خاورمیانه، مملو از دیدنی های شگفت آور و اعجاب‌ انگیزی چون موزه‌ های متعدد و آسمان‌ خراش‌ های سر به فلک کشیده است که جنبه های مختلف گردشگری را پوشش میدهند.


در طی سال های اخیر، توجه به صنعت گردشگری در کشور قطر، افزایش یافته است و در آینده ای نزدیک شاهد در صدر قرار گرفتن این سرزمین کوچک عربی در لیست تور های خاورمیانه برای سفر گردشگران خارجی از سراسر دنیا خواهیم بود.
اولین گام کشور قطر برای هرچه بیشتر دیده شدن در سال های اخیر، تلاش برای رسیدن به جایگاه میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ بوده است که با بر عهده گرفتن این مسئولیت، پذیرای مسافران بسیاری از سراسر دنیا خواهد شد.

از سوی دیگر، در طی این سال ها، کشور قطر، در حال گسترش انفجاری پروژه‌ های توسعه دهنده و نو ظهور از تل‌ های شنی گرفته تا برج های سر به فلک کشیده و موزه های متعدد است که به‌ زودی این کشور را به مرتبه ای خواهد رساند که موقعیت دبی را به عنوان یکی از معروف ترین شهرهای توریستی عربی به چالش خواهد کشید. همانطور که گفته شد در حال حاضر یکی از بهترین طرح‌های این کشور، موزه ملی قطر می باشد؛ سازه ای شگفت‌ انگیز در ابعاد بسیار بزرگ که در اواخر ماه مارس ۲۰۱۹ به مرحله افتتاح رسید.

از دیگر برنامه های کشور قطر برای توسعه گردشگری باید به هتل‌ ها و اقامتگاه‌ های لوکس و مجلل، مراکز خرید وسیع و عظیم و جزایر مصنوعی تازه ساخت اشاره نمود. در ادامه این سری از مطالب “مجله گردشگری بلیط اینجا” به ارائه لیستی از مهمترین جاذبه‌ های دیدنی قطر خواهیم پرداخت.

-منطقه مروارید قطر:


منطقه مروارید قطر، یکی از جاذبه های گردشگری قطر است که در دوحه قرار گرفته و با مساحت چهار کیلومتر مربعی خود و داشتن جمعیت بالغ بر ۱۲ هزار نفر، در واقع، یک جزیره مصنوعی متشکل از ویلا ها، برج‌ های اقامتی و محوطه‌ های بندری پر از قایق‌های یات به سبک مدیترانه‌ ای و پر رفت و آمد است.
این منطقه توریستی که دقیقا در سواحل غربی خلیج، واقع شده است با دربر داشتن بیش از ۳۰ رستوران، ۲۰ کافه و فروشگاه‌ های لوکس و متنوع، یکی از محبوب‌ ترین جاذبه‌های گردشگری قطر می باشد.

جزیره مصنوعی مروارید قطر - تور جام جهانی قطر 2022

-مسجد امام عبدالوهاب قطر:


مسجد امام محمد عبدالوهاب که با نام مسجد دولتی قطر نیز شناخته میشود در سال ۲۰۱۱ در دوحه تاسیس شد و یکی از جاذبه های گردشگری قطر به شمار میرود که توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.
وسعت زیر بنای این مسجد به قدری است که گنجایش بیش از ۱۲ هزار نمازگزار را دارد که این مقدار در نوع خود، بی نظیر است. این مسجد که به سبک معماری اسلامی بنا شده است باوجود مزین شدن به طراحی مدرن معاصر، در عین حال، رگه هایی از شاخصه های سنتی عربی را نیز در دل خود گنجانده است.
این طراحی ها در نمای مسجد، به خوبی به چشم می آیند.
بخش های مختلف مسجد عبدالوهاب قطر، شامل ۹۳ گنبد و درگاه ‌هایی با چلچراغ ‌های آویزان و عظیم و کنده‌ کاری‌ های پر نقش ‌و ‌نگاری است که فضای داخلی را بی نهایت تماشایی و با شکوه کرده است.

مسجد امام محمد عبدالوهاب قطر - جاذبه های گردشگری قطر

-مسجد کاتارا دوحه:


مسجد کاتارا دوحه درحالی که در قیاس با سایر مساجد قطر از وسعت کمی برخودار است اما با طراحی و معماری زیبای خود و کاشی های رنگی خاص و چشم‌نوازش به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری قطر تبدیل شده است.
اما داستان این کاشی های معروف چیست؟! این کاشی ها درحقیقت میراث کهن معماران ایرانی در منطقه خلیج فارس هستند؛ اکثر مسافرانی که به دوحه سفر می کنند فرصت بازدید از این بنای تاریخی- مذهبی را از دست نمی دهند. این مسجد با اهمیت دادن به فلسفه رنگ ها و معماری اصیل، سنت های عربی، ایرانی و آفریقایی را متجلی کرده است.

مسجد کاتارا قطر - جاذبه های گردشگری قطر

-موزه الواکرا قطر:


الواکرا شهری واقع در حد فاصل دو شهر دوحه و ام سعید می باشد. الواکرا که امروزه شهری کوچک اما توریست پذیر و دیدنی است، در گذشته به عنوان یک روستای کوچک ماهیگیری شناخته می شده است؛ از آن زمان تا اکنون، مسئولان شهر واکرا بر توسعه شهری این منطقه در جهت افزایش پتانسیل توریست پذیری و تبدیل این منطقه به یک ناحیه گردشگری، اهتمام داشته اند.
از جمله دلایل توجه به این شهر کوچک تاریخی، دربرداشتن مساجد متعدد و موزه های مختلف که هرکدام گوشه ای از فرهنگ و تاریخ قطر را نشان میدهند و مناظر و سواحل تماشایی و بی نظیر آن است. مهمترین جاذبه دیدنی الوکرا، موزه الوکرا است که در کشور قطر و به ویژه منطقه القیمه، جزء بهترین هاست.

-موزه ملی قطر:


از دیگر جاذبه های گردشگری قطر، بی تردید باید به موزه ملی قطر اشاره نمود. این موزه با ساختار فوق العاده‌ای که دارد نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است.
از لحاظ ارزش تاریخی باید گفت که این موزه،قصر شیخ عبدالله آل ثانی بوده است. این ساختمان تا به حال میزبان نمایشگاه های بسیاری بوده است و در حال حاضر، نیز مشغول برگزاری نمایشگاه های طبیعت، جواهرات، سنت و… است.

موزه هنرهای اسلامی در دوحه، نمونه‌ای بارز از به نمایش گذاشتن ارزش ها و زیبایی های حقیقی اسلامی است.
این بنا که برخوردار از معماری مدرن و به روز جهانی است ساخته معماری آمریکایی تبار به نام ad china می باشد که ساخت این موزه را شخصا به اتمام رساند.
این موزه از زمان افتتاح، میزبان نمایشگاه های بسیاری در زمینه هنرهای فاخر، از هنر نگارگری تا لباس های دنیای اسلام بوده است .

موزه ملی قطر - جاذبه های گردشگری قطر

-سوق واقف:


از بازارهای باستانی قطر، سوق واقف (Souq Waqif) است. حال و هوایی که در این بازار قدیمی درجریان است یادآور روزهای گذشته ی کشور قطر می باشد که امروزه بازسازی شده اما به همان شکل باستانی و قدیمی.
در این بازار میتوانید به دنبال مغازه‌ های کوچک و بزرگی باشید که محصولات مختلف و متنوع، نظیر پارچه، ادویه‌ جات، شیرینی‌ ها، کالاهای خانگی، سوغاتی ‌ها و هنرهای عربی مختص کشور قطر را به فروش می رسانند.
در بازار، این امکان فراهم شده تا ضمن گردش در مغازه ها و تجربه خریدی منحصر به فرد در یک بازار اصیل و قدیمی، نجارها و خیاط‌ هایی را نظاره کنید که مشغول کار و سرگرم دوختن لباس‌های سنتی قطری هستند.
یکی از جذاب ترین بخش های این بازار، داشتن یک رستوران ساده با نیمکت‌ های قطری اما بسیار پرطرفدار است که در آنجا می‌ توانید کباب و نان تازه سفارش دهید.

-مروارید قطر:


مروارید قطر، عنوان یک جزیره‌ی مصنوعی و ساخته دست بشر در خلیج فارس است که در جوار شهر دوحه قرار گرفته است.
مساحت این جزیره وسیع، حدود ۴ میلیون مترمربع می باشد. جزیره مروارید قطر، دارای ساختمان‌ های مسکونی و تجاری مدرن و تماشایی است که در کنار آسمان خراش ها، از سرگرمی‌ های مختلفی نیز برخوردار میباشد. مجموع این موارد و دیگر دیدنی های مروارید قطر، این جزیره ی مصنوعی را به یکی از دیدنی های کشور قطر تبدیل کرده است.

از نقاط قوت مروارید قطر، چشم‌انداز حیرت انگیز و فوق‌العاده آن است که از مدیترانه‌ی زیبا وام گرفته است. افزون براین ها وجود آپارتمان ‌های سر به فلک کشیده، کانال‌ ها، پل‌ ها و فضاهای پیاده‌ روی به علاوه غذاخوری ها و کافه‌ های متعدد، از زیبایی ‌های دیگر این جزیره به شمار میروند.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

تور گردشگری قطر

جاهای دیدنی کشور قطر

تور قطر ۲۰۲۲

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها